How I got ripped off by funbookes.com

Door anti-rsca op woensdag 22 januari 2014 13:15 - Reacties (38)
Categorie: Mobile phones, Views: 8.807

I'm writing this post in English, so that as many people as possible can read my experience with this shop.

At the end of Octobre I needed a new smartphone. Since my first experience with a smartphone was a ZTE Skate, I wanted to buy another ZTE, the phone was really good compared to the price.

After a lot of Googleing I choose to buy a ZTE Grand X at http://www.funbookes.com. I contacted the people behind the website first to be sure of a few things:
  • It were trustworthy people
  • The phone worked in Europe (Belgium)
  • It had Google Play on it.
Since they answered quickly and with decent technical knowledge I thought funbookes.com was trustworthy. So I ordered the phone there.

A day or 15 later the phone arrived with DHL. The seal of the box was on it, so I was assured it was a brand new phone. Oh yes! A new smartphone, can you feel the excitement?

I quickly unpacked, connected the charger and booted the device. Then the horror with funbookes.com started.
It was a Chinese device. There was no Google Play store (Instead it was the ZTE market, which contains few apps and most of them outdated), the browser was in Chinese, I could set the Android language to English, but that was only for the OS-menus, other then that it was completly in Chinese.

I quickly contacted funbookes.com, they told me they would investigate with the technical department. It took some days and on the meanwhile I also contacted ZTE.
THREE weeks later funbookes told me they couldn't help me. In reply I asked them for a refund which they were willing to give... 5 lousy $... for a brand new phone, which was displayed on their website as an international model and which costed 129$, they would refund 5$. This made me upset! I kept calm, because maybe ZTE could still help me out, they were sending my question to their concern department, this took some time, but I knew they were on it. The reason I kept calm was because I might still need funbookes.com after ZTE answered my question.

Another week went by and all at the sudden my smartphone was ringing, the phonenumber was from China. I picked up and it was ZTE themselves. It was a very friendly technician to ask me a few details about my phone. Then he confirmed this phone is especially designed for the Chinese market, funbookes.com should not sell them to international customers. There was nothing they could do, because the hardware of the Chinese phone is slightly different than the hardware of the international one. That's why the stock rom will not install on my model.

I mailed funbookes.com this answer and I also told them I wanted to try to install a custom rom on the smartphone, but I wanted to keep my warranty. They said it was ok, I could install the rom and if it succeeded, my warranty would still be valid. But after hours and hours of trying, the rom couldn't be installed. I checked with some guys who created the rom, they said the reason is probably that this smartphone is the Chinese model and I could not do anything about it.

That's when I started to get really angry with funbookes.com, I asked them for a refund again. And again they offered 5 lousy USD. I told them I demanded at least 100 USD and then it turned quiet.

So now I'm stuck with a smartphone which can only do about 20% of what a smartphone is able to do, simply because I don't understand the Chinese alphabet and there is no Google Play installed.

I wrote this post so that when people start to look for shopreviews or opinions about funbookes.com, they are warned that they sell Chinese products which are displayed as international products.

On the meanwhile I searched for the ZTE Grand X on their website, but they already changed the content and images to the model I've got. Before the page with with images of the international model and a full technical spec sheet of this phone..

Volgende: Telenet mobiel internet instellen op ZTE Skate 08-'13 Telenet mobiel internet instellen op ZTE Skate

Reacties


Door Tweakers user TommieW, woensdag 22 januari 2014 13:21

Are you able to flash zips on your device? You could try to flash the Gapps package.

Door Tweakers user anti-rsca, woensdag 22 januari 2014 13:24

TommieW schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:21:
Are you able to flash zips on your device? You could try to flash the Gapps package.
Thanks for the tip, but already tried that. It seems like it's installed, but when the device is booted, I can't find any trace of the gapps.

Door Tweakers user 3x3, woensdag 22 januari 2014 13:37

Goedkoop blijft duurkoop.

Door Tweakers user -RetroX-, woensdag 22 januari 2014 13:38

Go to youre local chinese restaurant and ask if anyone would like to earn 20 bucks for figuring out how to get the Phone to English (or whatever).

Door Tweakers user Ivos, woensdag 22 januari 2014 13:53

He already got the menu's set to English, but that is apparentely limited to the OS. Did you pay for this by Paypal or Credit card? These services cover insurance for malpractice to a certain extent, maybe also a non-conforming product is covered.

Door Tweakers user anti-rsca, woensdag 22 januari 2014 13:58

Ivos schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:53:
He already got the menu's set to English, but that is apparentely limited to the OS. Did you pay for this by Paypal or Credit card? These services cover insurance for malpractice to a certain extent, maybe also a non-conforming product is covered.
Paypal, thanks for the tip, I'll try their services!

Door Tweakers user PixelShooter, woensdag 22 januari 2014 14:16

Inderdaad, al helemaal met die Chinese Android rotzooi. Je hebt dure kwaliteitshardware nodig, snelle Snapdragons en Tegra's wil je Android 'n beetje smooth krijgen. Ga je dan een smartphone bestellen in zo'n ver land waar ze op alles bezuinigen, dan vraag je gewoon om problemen.

Ze hadden inderdaad niet mogen adverteren dat die ZTE overal werkt mét Google Play, maar wat kan hen het schelen? Zij hebben je geld en jij zit duizenden kilometers ver weg en het enigste dat je kan doen is een blog schrijven voor de weinigen die Android rommel uit China willen halen en wat prutsen met de apps uit de ZTE market.

Tja...

Door Tweakers user anti-rsca, woensdag 22 januari 2014 14:20

PixelShooter schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:16:
[...]


Inderdaad, al helemaal met die Chinese Android rotzooi. Je hebt dure kwaliteitshardware nodig, snelle Snapdragons en Tegra's wil je Android 'n beetje smooth krijgen. Ga je dan een smartphone bestellen in zo'n ver land waar ze op alles bezuinigen, dan vraag je gewoon om problemen.

Ze hadden inderdaad niet mogen adverteren dat die ZTE overal werkt mét Google Play, maar wat kan hen het schelen? Zij hebben je geld en jij zit duizenden kilometers ver weg en het enigste dat je kan doen is een blog schrijven voor de weinigen die Android rommel uit China willen halen en wat prutsen met de apps uit de ZTE market.

Tja...
Heb reeds veel goederen en elektronica uit China gekocht, steeds heel tevreden. M'n vorige ZTE Skate was echter wel van iBood, dus hier was ik zeker dat het de internationale versie was. ZTE vind ik zeer goed qua prijs/kwaliteit. De Skate doet nog steeds z'n werk, maar Android 2.3 en beperkte ruimte lieten me uitkijken naar een andere telefoon.

Niet iedereen heeft nood aan snelle Tegra's en Snapdragons die dan smartphones met prijzen van meer dan 300 lieve euro's. Laat het duidelijk zijn, ZTE treft hier geen schuld, zij maken goed materiaal voor een eerlijke prijs.

Door Tweakers user anti-rsca, woensdag 22 januari 2014 14:29

Ivos schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:53:
He already got the menu's set to English, but that is apparentely limited to the OS. Did you pay for this by Paypal or Credit card? These services cover insurance for malpractice to a certain extent, maybe also a non-conforming product is covered.
Thank you for registering your complaint about this transaction.

A dispute needs to be filed no later than 45 days from the date of the transaction and unfortunately this time frame has now passed.

CRAP! :)

Door Tweakers user Edwin1981, woensdag 22 januari 2014 14:46

PP is inderdaad een mooie optie. Ik gebruik het vaak, juist als ik wat twijfel over de leverancier.

Als het bij 44 dagen nog niet verholpen is kun je in het vervolg dus beter preventief een geschil openen.

De eerste fase is dan direct contact (via PP) met de leverancier. (dat zal vaak al genoeg zijn)
Je hebt dan 20 dagen om er samen uit te komen.
Mocht dat niet helpen dan gaat PP zich er zelf mee bemoeien.
Als ze je gelijk geven krijg je het geld terug. (mits er genoeg saldo staat op de rekening van de leverancier)

Volgende keer dus even een herinnering zetten in je telefoon.
Heb je nu niets aan maar toch ;)

[Reactie gewijzigd op woensdag 22 januari 2014 14:46]


Door Tweakers user Ivos, woensdag 22 januari 2014 14:49

...

A dispute needs to be filed no later than 45 days from the date of the transaction and unfortunately this time frame has now passed.

CRAP! :)
Hmm too bad :S. Good to known though, when buying stuff in China the (often) longer delivery dates (e.g. 2 weeks is not uncommon) you should not hesitate to take action if the product you have received has any kind of issues

[Reactie gewijzigd op woensdag 22 januari 2014 14:52]


Door Tweakers user Pathogen, woensdag 22 januari 2014 14:54

Heel simpel: funbookes.com levert niet wat het beloofd heeft. Blijkbaar heeft jouw manier van je geld terug vragen niet de vertalingsmuur doorstaan, want je krijgt waardebonnen in plaats van een retour voor je product. Probeer het eens op een andere manier te formuleren?

Door Tweakers user anti-rsca, woensdag 22 januari 2014 15:00

Thrackan schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:54:
Heel simpel: funbookes.com levert niet wat het beloofd heeft. Blijkbaar heeft jouw manier van je geld terug vragen niet de vertalingsmuur doorstaan, want je krijgt waardebonnen in plaats van een retour voor je product. Probeer het eens op een andere manier te formuleren?
Denk dat je het verkeerd leest... Ik krijg geen waardebonnen, ik zou gewoon 5$ terugkrijgen, that's it.

Door Tweakers user i-chat, woensdag 22 januari 2014 15:23

if you pay peanuts you get monkeys, sorry maar hier heb ik dus echt geen medelijden mee...

enige wat ik je kan zeggen, root het ding en strop alle apps en bouw je eigen rom... ;) kost even maar het kan wel ;) heb je gelijk wat nieuwe skilles geleerd

Door Tweakers user Shinoki, woensdag 22 januari 2014 15:49

Welke Versie heb je nou specifiek van de grand X ik vind een mini sim versie en een dual sim versie. Voor beide versies kan ik op XDA dev costum roms vinden.


Door Tweakers user anti-rsca, woensdag 22 januari 2014 16:07

Dual sim. Ik heb deze roms ook gevonden, zelf de factory rom heb ik. Maar deze blijken voor de internationale modellen. De Chinese versie heeft hier en daar kleine hardware verschillen, waardoor je de rom niet zal kunnen installeren.

Door Tweakers user rrikkert, woensdag 22 januari 2014 16:15

i-chat schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:23:
if you pay peanuts you get monkeys, sorry maar hier heb ik dus echt geen medelijden mee...

enige wat ik je kan zeggen, root het ding en strop alle apps en bouw je eigen rom... ;) kost even maar het kan wel ;) heb je gelijk wat nieuwe skilles geleerd
Jij koopt ALLES, maar dan ook ALLES zeker van topkwaliteit en de beste merken? en je gaat zeker alleen maar naar de duurste restaurants, boekt de duurste vakanties bij de beste reisorganisaties en dergelijke? Sommigen leggen de prioriteiten van hun bestedingen ergens anders. Dan zijn ze 'genoodzaakt' om voor dit soort gadgets uit te wijken naar de goedkopere B merken.

En dat iemand geld wil besparen op een gadget wil niet zeggen dat het problemen hoort te veroorzaken. Ook dan hoor je gewoon te krijgen wat er geadverteerd staat. In Nederland hebben we daar de consumentenbond voor om toezicht te houden. Omdat China geen Nederland is wordt het waarschijnlijk wat lastiger.

Door Tweakers user eBait, woensdag 22 januari 2014 16:15

Heb je uberhaupt al voor elkaar gekregen om bijvoorbeeld een custom recovery te flashen, zodat je daarna een custom rom kan installeren? Voor zover ik kan lezen op XDA e.d. verschillen beide modellen zo weinig van elkaar dat de custom rom voor beide moet werken. Om ze te flashen zul je wel gebruik moeten maken van een custom recovery, dit ivm de Aroma installer die er gebruikt wordt.

En ps, een echte ripoff kan ik dit niet noemen, aangezien je het toestel zoals geadverteerd ontvangen hebt. De Chinezen op mail-duty weten meestal toch niet wat ze verkopen, dus beter naar de originele specs kijken en je weet wat je krijgt. Dingen zoals een playstore kun je m.i. niet eens verwachten vanuit daar. Persoonlijk vindt ik China-phones en tabs een goede koop, mits je zelf weet hoe er je een rom voor moet bakken (of aanpassen).

[Reactie gewijzigd op woensdag 22 januari 2014 16:18]


Door Tweakers user Snippo, woensdag 22 januari 2014 16:24

Balen dit. Dat je een goedkope smartphone wil kopen heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat ze jou een apparaat leveren dat niet voldoet aan de specificaties die zij vermelden.

PayPal was inderdaad een optie en je had eigenlijk meteen actie moeten ondernemen daar. Ik heb zo'n vermoeden dat het niet voor niks drie weken duurde voordat ze een keer reageerden...
Overigens komt deze blog nu op de eerste pagina van Google als je op 'funbookes' zoekt ;).

Door Tweakers user Shinoki, woensdag 22 januari 2014 16:27

Welke Soc zit er in? De enige die ik van de Grand serie kan vinden die china only release heeft is de Grand X quad.

Door Tweakers user i-chat, woensdag 22 januari 2014 16:53

rrikkert schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:15:
[...]


Jij koopt ALLES, maar dan ook ALLES zeker van topkwaliteit en de beste merken? en je gaat zeker alleen maar naar de duurste restaurants, boekt de duurste vakanties bij de beste reisorganisaties en dergelijke? Sommigen leggen de prioriteiten van hun bestedingen ergens anders. Dan zijn ze 'genoodzaakt' om voor dit soort gadgets uit te wijken naar de goedkopere B merken.

En dat iemand geld wil besparen op een gadget wil niet zeggen dat het problemen hoort te veroorzaken. Ook dan hoor je gewoon te krijgen wat er geadverteerd staat. In Nederland hebben we daar de consumentenbond voor om toezicht te houden. Omdat China geen Nederland is wordt het waarschijnlijk wat lastiger.
euh neej, ik koop spullen bij degelijke leveranciers in landen waar ik weet dat ik mijn recht kan halen ... en dat is niet eens via de consumentenbond maar gewoon via de wetgever en de rechter.. dat ik daar mee net iets mindere hardware krijg neem ik voor lief, dat lossen we dan wel op met custom roms (die vaak efficienter met je resources om gaan),

ik heb niet het geld om elk jaar voor 130 tot 200 euro een nieuw toestel te kopen, dus als ik er een koop dan zorg ik dat het een betrouwbaar toestel is gekocht bij een betrouwbaar bedrijf met betrouwbare garantie, zodat .... als er wat is, ik niet maanden of wellicht jaren zonder toestel zit omdat ik nog aan het sparen ben voor iets nieuws... dus kom niet tegen mij zeiken over duurste vakanties want er zijn gewoon mensen die WEL verstandig om gaan met het weinige geld dat ze hebben...

ik heb jaren lang met een desire hd gedaan, goed scherm en wel maar 1 kern en toch (met de juiste rom) sneller dan de meeste buget dualcores van nu... en ik gebruim hem nog steeds als ik uit ga op plaatsen waar ie sneller beschadigd raakt of gejat wordt.

had ie met iets minder genoege genomen dan de nieuwste quadcore, en zijn toestel gewoon binnen de EU gekocht dan had ie nu niet nog eens 150 euro hoeven uitgeven.
of als ie dat dan had gedaan dan had ie voor die resulterende 300 euro een aanzienlijk beter toestel gehad... maar zelfs voor heel dicht bij zijn budget zijn al goede toestellen te vinden ...

pricewatch: Motorola Moto G 8GB Zwart

Door Tweakers user Lekkere Kwal, woensdag 22 januari 2014 16:55

rrikkert schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:15:
[...]


Jij koopt ALLES, maar dan ook ALLES zeker van topkwaliteit en de beste merken? en je gaat zeker alleen maar naar de duurste restaurants, boekt de duurste vakanties bij de beste reisorganisaties en dergelijke?
Dat hij zegt dat als je het goedkoopste koopt je kans op problemen het grootst is heeft niets te maken met zijn eigen smaak. Daarnaast is het afkraken van het ondersegment niet een compliment voor het bovensegment, je hebt ook nog 'gewoon' alles daar tussen in (de meerderheid van de producten).
Sommigen leggen de prioriteiten van hun bestedingen ergens anders. Dan zijn ze 'genoodzaakt' om voor dit soort gadgets uit te wijken naar de goedkopere B merken.
Dit is geen B-merk, dit is C of zelfs D. Geen support, geen kloppende informatie, technisch totaal ontoereikend. Een B-merk is gewoon 'wat' minder zoals smartphones in het 100-200 euro segment op de Nederlandse markt, dat is totaal wat anders dan wat hier gekocht is.
En dat iemand geld wil besparen op een gadget wil niet zeggen dat het problemen hoort te veroorzaken. Ook dan hoor je gewoon te krijgen wat er geadverteerd staat. In Nederland hebben we daar de consumentenbond voor om toezicht te houden. Omdat China geen Nederland is wordt het waarschijnlijk wat lastiger.
Geld besparen is wat anders dan het aller-goedkoopste zoeken, daarmee zoek je zelf eerder de kat-in-de-zak op. Koop dan net wat beters voor die paar tientjes extra, bij een Nederlandse (of in ieder geval in de EU aanwezige) firma en dan voorkom je dit soort ongein.

[Reactie gewijzigd op woensdag 22 januari 2014 17:00]


Door Tweakers user Pewpew, woensdag 22 januari 2014 17:07

Lullig, maar dat kan gebeuren bij zo'n 'risico-aankoop'.
Als je op de site kijkt zie je ten eerste al dat er nog 0 reviews van de telefoon zijn door klanten. Ten tweede staat er bij talen; English, Chinese; in weze klopt dat dus. En alle foto's van het toestel zijn verder in het chinees.
Dat van Google play staat nergens meer, maar dat zullen ze er wel afgehaald hebben inmiddels.
Kortom het lijkt er op dat je puur op de prijs bent afgegaan en weinig rekening hebt gehouden met een eventuele teleurstelling.

Door Tweakers user Jeroenneman, woensdag 22 januari 2014 17:15

Tsjah, wat zal ik hiervan zeggen...

Voor deze prijzen kun je ook geen service meer verwachten. En vooral niet van die site. Dat ziet me er toch "legit" uit...
Alleen de naam al...

Door Tweakers user Bever!, woensdag 22 januari 2014 18:01

Flash er gewoon een andere andoid op??

Door Tweakers user we_are_borg, woensdag 22 januari 2014 18:05

Maybe that Diqiu-Long (Tweak account) could help you out, as far as i know he can speak Chinese maybe he can assist you.

Door Tweakers user anti-rsca, woensdag 22 januari 2014 18:54

Shinoki schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:27:
Welke Soc zit er in? De enige die ik van de Grand serie kan vinden die china only release heeft is de Grand X quad.
't Is een Mediatek, welk type vind ik even niet.

Heb echter techniekers van ZTE bekeken of ik hun international stock rom er niet kon opkrijgen en het lukte niet. Puur omdat er harwarematig enkele kleine verschillen zijn. Welke weet ik niet, hebben ze ook niet gezegd. ZTE heeft echt z'n best gedaan om me te helpen. Maar als het niet mogelijk is....

Door Tweakers user anti-rsca, woensdag 22 januari 2014 18:55

eBait schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:15:
Heb je uberhaupt al voor elkaar gekregen om bijvoorbeeld een custom recovery te flashen, zodat je daarna een custom rom kan installeren? Voor zover ik kan lezen op XDA e.d. verschillen beide modellen zo weinig van elkaar dat de custom rom voor beide moet werken. Om ze te flashen zul je wel gebruik moeten maken van een custom recovery, dit ivm de Aroma installer die er gebruikt wordt.

En ps, een echte ripoff kan ik dit niet noemen, aangezien je het toestel zoals geadverteerd ontvangen hebt. De Chinezen op mail-duty weten meestal toch niet wat ze verkopen, dus beter naar de originele specs kijken en je weet wat je krijgt. Dingen zoals een playstore kun je m.i. niet eens verwachten vanuit daar. Persoonlijk vindt ik China-phones en tabs een goede koop, mits je zelf weet hoe er je een rom voor moet bakken (of aanpassen).
Jup, gekeken voor zowel stock international rom als voor custom roms, ging niet...

De content op de website is niet meer zoals ze was op het moment van aankoop, deze hebben ze een tweetal weken geleden aangepast.

Door Tweakers user anti-rsca, woensdag 22 januari 2014 18:56

Snippo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:24:
...
Overigens komt deze blog nu op de eerste pagina van Google als je op 'funbookes' zoekt ;).
Mission accomplished! }>

Door Tweakers user Teijgetje, donderdag 23 januari 2014 01:00

Because of the hardware it will never work properly here.

See if you can sell it at your local chinese restaurant(s) for a reasonable price, start at say a hundred? Drop a nice flyer with foto,specs and your phonenumber in their mailbox.
Probably they have relatives overthere that can use it and ship it back to someone who is happy with it.

[Reactie gewijzigd op donderdag 23 januari 2014 01:03]


Door Tweakers user martijn2008, donderdag 23 januari 2014 01:54

Bij mij staat deze blog niet eens op de eerste pagina, dus jammer maar helaas.

Door Tweakers user anti-rsca, donderdag 23 januari 2014 06:51

martijn2008 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 01:54:
[...]

Bij mij staat deze blog niet eens op de eerste pagina, dus jammer maar helaas.
It will come, geef het een paar weekjes ;)

Door Tweakers user Tsurany, donderdag 23 januari 2014 08:36

PixelShooter schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:16:
[...]


Inderdaad, al helemaal met die Chinese Android rotzooi. Je hebt dure kwaliteitshardware nodig, snelle Snapdragons en Tegra's wil je Android 'n beetje smooth krijgen. Ga je dan een smartphone bestellen in zo'n ver land waar ze op alles bezuinigen, dan vraag je gewoon om problemen.

Ze hadden inderdaad niet mogen adverteren dat die ZTE overal werkt mét Google Play, maar wat kan hen het schelen? Zij hebben je geld en jij zit duizenden kilometers ver weg en het enigste dat je kan doen is een blog schrijven voor de weinigen die Android rommel uit China willen halen en wat prutsen met de apps uit de ZTE market.

Tja...
Onzin, je kan prima smartphones halen uit China. Je moet alleen zelf de telefoon onderzoeken en het niet laten afhangen van een Chinese webshop die vaak geen enkele inhoudelijke kennis heeft en enkel wilt verkopen.
Als je een smartphone van een dergelijk merk koopt moet je vooraf uitzoeken of alles wat jij wilt mogelijk is.

Verder gewoon PayPal contacteren en even een spellingscontrole over je blog heen gooien ;)

Door Tweakers user Greveldinges, donderdag 23 januari 2014 12:27

Blog staat zeker wel op de eerste pagina als ik funbookes intyp :D

Wel erg vreemd, je zou toch op z'n minst de andere ROM kunnen flashen? Flashen kan vrijwel altijd, alleen is soms het booten het probleem, of sommige functies werken niet... Ik zou zeggen, probeer een custom recovery te flashen (Misschien moet je deze eerst zelf maken, maar dat is erg simpel met Chinese telefoons), en daarna gewoon een custom ROM voor de international te flashen. Als je hulp nodig hebt, open een topic in het Android smartphones gedeelte op GoT en je krijgt altijd hulp ;)

Door Tweakers user jarrin, donderdag 23 januari 2014 13:20

Ik koop ook graag producten uit china (telefoons, kasten, accessoires etc.), maar ik houd er altijd rekening mee dat producten kapot zijn bij aankomst, niet in het Engels te krijgen zijn, snel na aankoop kapot gaan. EN ik verwacht niet dat er veel support uit China komt.
Je zit 8.000 km verderop, niet zoveel wat je kan doen, behalve een boze review (terecht) achterlaten.
Maar ik had met mijn JiaYu het idee, zelfs 3 van die dingen zijn goedkoper dan een mid-range phone hier, dus er kunnen er 2 kapot gaan! (Uiteindelijk maar 1 toestel gehad hoor).

Niet te veel verwachten voor zo'n een prijs/ een product uit dan land.

Door Tweakers user Enai, donderdag 23 januari 2014 15:05

Weet niet hoor, ik heb een Xiaomi, toch een merk met een behoorlijke reputatie en userbase in China en je kunt er gewoon de Play Store op installeren. Uiteindelijk zijn Chinezen ook mensen en zijn niet ALLE producten die ze gebruiken rommel.

Vandaag in de krant: Chinese wagen beste in crashtests. Da's ook weer een mijlpaal genomen. Waar staat het Westen? Oh ja, midden in de crisis. China? Het gaat er slecht hoor: slechts 7% groei!

Face it, binnen tien jaar zijn we irrelevant. Dat je erin geslaagd bent je te laten bezwendelen doet niets af aan het feit dat China vele zaken gewoon beter doet dan het Westen.

Door Tweakers user anti-rsca, donderdag 23 januari 2014 15:13

jarrin schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:20:
... niet zoveel wat je kan doen, behalve een boze review (terecht) achterlaten. ...
Is eerste review van deze winkel die ik kan vinden. Verder heb ik bij enkele web reputation websites een uiterst negatieve rating gegeven aan die website.

Zulke dingen kunnen webshops met weinig bekendheid missen als de pest.

Reageren is niet meer mogelijk